دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۱:۳۱

نوسازی شناورهای دریایی در استان مازندران

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از نوسازی شناورهای دریایی استان خبرداد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایسنا، سیاوش رضوانی در آئین روز دریانوردی که در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: شیلات برنامه‌های مختلفی برای پرورش ماهی در قفس دارد و امیدوار است گسترش پیدا کند. وی با اشاره به نقش مهم صنعت کشتیرانی افزود: صنعت کشتیرانی به عنوان یک صنعت پویا مطرح است تا با صنعت و تکنولوژی جدید هماهنگ باشند. مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه گردشگری دریایی تا 35 درصد بیکاری را کاهش می دهد، تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی موجب می شود تا در حوزه حفظ محیط زیست تلاش بیشتری صورت گیرد.

رضوانی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر به دنبال آن است تا کشتیرانی را به سویی حرکت دهد تا دانش آموزان و دانشجویان با این صنعت آشنا شوند و مطالب مورد نیاز حتی در کتاب های درسی نیز گنجانده شد تا با تاریخ دریانوردی به ویژه دریانوردی ایران آشنا شوند. وی افزود: برنامه‌های مدون و علمی در قالب سند چشم‌انداز برای توسعه گردشگری آماده شد تا در آینده نزدیک در اختیار فرمانداران قرار می گیرد و آنان با آشنایی کامل درباره سواحل مازندران و مطابق با شرایط هر نقطه از سواحل مازندران نسبت به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام کنند. مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: برای اجرای حدنگاری و حریم‌نگاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها تفاهم نامه به امضا رسید و به معاونت دریایی ارسال شد و همه تلاش بر اجرای مطلوب قوانین در حوزه حدنگاری است.

وی تاکید کرد: برای رفع موانع آزادسازی سواحل و ساخت و سازها در سواحل مازندران حدنگاری و حریم انجام می شود. مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران در ادامه گفت: همچنین برای صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در دریا هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. رضوانی با بیان اینکه برای پهلوگیری شناورهایی هم که از داخل قفس درون دریا ماهی حمل می کنند نیز هیچگونه مانعی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تقاضای ایجاد اسکله برای پرورش ماهی در قفس وجود دارد که زیرساخت‌های آن در حال انجام است. رضوانی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر کشور به دنبال نوسازی شناورهای بنادر مازندران است افزود: در فریدونکنار به طور قطع یک شناور نیاز است. مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران یادآور شد: درباره کشتی‌های نفتی نیز پیش از رسیدن به اسکله توسط پلیس کنترل دریایی از آنها بازدید می شود و بعضا حتی کشتی هایی هم متوقف می شوند و به بعضی نیز تذکرات لازم داده می شود تا در سفرهای بعدی نواقص را برطرف کنند. رضوانی آزادسازی سواحل را یکی از دغدغه های سازمان بنادر دانست و گفت: پیشرفت خوبی در آزادسازی سواحل مازندران وجود داشته است.



  کد خبر : 4495
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :